logosp35SP nr 35 w Bydgoszczy im. Jarosława Dąbrowskiego   logosp35

Wycieczka do Trójmiasta klasy 7a

Gdansk GdyniaDnia 14 czerwca klasa 7a wraz z wychowawczynią, panią Anną Sodel i panią Violettą Kuśmider wybrała się na wycieczkę do Trójmiasta. Podróżowaliśmy pociągiem do Gdyni. Na początku przespacerowaliśmy się skwerem Kościuszki i udaliśmy się na Molo Południowe, gdzie podziwialiśmy piękne statki m.in. statek muzeum „Dar Pomorza” czy okręt muzeum ORP „Błyskawica”. Towarzyszyła nam Pani przewodnik Anna Singh. Na szczęście nie zawiodła nas pogoda i mogliśmy trochę pospacerować po najstarszej części Gdyni, poznaliśmy wiele ciekawych miejsc i zakątków historycznych. Zwiedziliśmy Muzeum Emigracji, znajdujący się na terenach dawnego dworca Morskiego. Poznaliśmy historię polskich emigrantów. Kolejnym punktem wycieczki była podróż do Gdańska. Tam udaliśmy się do Muzeum II Wojny Światowej – pani Ania ( przewodnik) bardzo ciekawie opowiadała o naszej wojennej historii. Była zachwycona tak dużą wiedzą naszych chłopców, którzy potrafili odpowiedzieć na wiele zadanych pytań.

Oczywiście w Gdańsku, zobaczyliśmy słynny Żuraw, przeszliśmy się ulicą Długi Targ, aby zrobić zdjęcie przed wizytówką Gdańska – Fontanną Neptuna oraz najważniejsza część „posiłek”. Czas bardzo szybko mijał, więc po spacerze po Starym Mieście trzeba była wracać na dworzec PKP. Z powrotem również wracaliśmy pociągiem do Bydgoszczy…